Saturday, November 3, 2007

Ivanjičanin u Kopenhagenu

Stiv mi je poklonio jednu knjigu sa posvetom: “Da u tuđini ne zaboraviš, ko si, šta si i odakle si...”. Zato ovaj prvi post nosi baš ovaj naziv.

Hmmmm, odakle početi... Pa recimo od “AAAAAAAAAAAAAAA!!!“ To mi je odzvanjalo u glavi kada su avionski točkovi dotakli asfalt piste u Kopenhagenu.

Pa da krenemo redom...

Preskočiću ono standardno jevanđelje o sebi, jer pretpostavljam da niko nije slučajno zalutao na ovo mesto. Nemojte mi zameriti na malo slobodniji stil pisanja, jer sam pun utisaka i leptirića u stomaku, pa bih hteo da to što pre pretočim u pisanije.

Kao što znate, trenutno sam u Kopenhagenu na studentskoj praksi u Microsoft-u na period od godinu dana. Na praksu sam otišao zahvaljujući studentskoj organizaciji IAESTE, tj. njenoj lokalnoj kancelariji u Beogradu (http://www.iaeste.org.yu/). Sve pohvale za organizaciju putovanja i celokupnog aranžmana, za sada sam prezadovoljan, a videćete i zašto...

Do sinoć pred spavanje nisam ni bio svestan u šta se sve upuštam. Tek kada sam priveo kraj sa pakovanjem (koje je inače trajalo u minut do pred polazak, što je klasika za mene), osetio sam kao da me je neko polio ledenim tušem bez najave. U meni su smenjivala osećanja oduševljenosti, radosti, sreće, ravnodušnosti, strepnje, straha i agonije. Samo što ja umem da sva ta moja trenutna stanja dobro prikrijem, što mi inače ljudi koji su mi bliski zameraju. Toliko sam imao obaveza u proteklih dvadesetak dana da nisam ni stigao da razmišljam o putu i o tome kuda idem.

Celu stvar oko odlaska sam dosta bolje podneo jer sam imao podršku od mojih matorih i drugara. Od pojedinih sam je imao i previše, tako da nisam mogao da ih se otarasim poslednjih par dana pred put (pozdrav za Vula i Stiva) ;).

Kada je svanulo jutro pred polazak nije baš sve krenulo po planu. U startu sam video da ćemo kasniti. Iako sam većinu stvari spakovao pred polazak, ostale su sitnice bez kojih bi samo sebi zagorčao život prvih par dana.

Društvo već javlja da piju piće na aerodromu, a ja sam još na putu ka njemu. Čini mi se da je moj ćale više bio napet od mene. Imao je toliku tremu da se zbunio na aerodromu oko procedure čekiranja karata i prtljaga, a samo dan ranije mi je pojašnjavao proceduru na papiru u detalje ;).

Na put sam poneo dva veća kofera, i ranac sa laptopom kao ručni prtljag. Naravno u startu problemi. Od mogućih dvadeset kilograma, meni prtljag teži čitavih četrdeset pet! Ćale nekako sređuje stvar, i krećemo dalje.

Nalazim se sa društvom i pijemo poslednje piće pred dug put.

Stajem u red za ulazak u avion. Kako sam bliži metaldetektoru tako mi srce sve više i jače lupa. Iza mene su matori, društvo...

Dižem pogled na tablu sa letovima i pronalazim svoj (JU 370 Kopenhagen) u tom trenutku čujem: “Gospodine, sledeći ste...”. U tom trenutku mislio sam da sam se prepolovio na pola…
Čekam svoj broj leta, i gledam šta se dešava oko mene…


Ulazim u avion, i nalazim svoje sediše. Hmmm, malo udobnije od Pegaza, pomislih u sebi, jer nemam drugi reper za poređenje ;).

Na slušalicama pred put se vrti Whitesnake:

I don't know where I'm going
But, I sure know where I've been
Hanging on the promises in songs of yesterday
An I've made up my mind, I ain't wasting no more time
But, here I go again Here I go again
Tho I keep searching for an answer,
I never seem to find what I'm looking for
Oh lord, I pray You give me strength to carry on, cos
I know what it means
To walk along the lonely street of dreams

Na pola pesme mi prilazi stjuardesa i govori mi da ugasim telefon pošto se piloti spremaju za uzletanje.

Krećemo se ka pisti, i neočekivano se javlja kapetan i saopštava da se vraćamo na parking zbog “manjih tehničkih problema”. Opet onaj osećaj u stomaku… Nije mi ovo trebalo jer prvi put se dižem nebu pod oblake.

Gledam ispred sebe, na sedištu piše: “Pojas za spasavanje se nalazi iznad sedišta”… To je bilo ironično. Ne znam koliko bi mi nam to pomoglo ako bi nam se nešto dogodilo iz scenarija “Aircrash Investigations” sa NG-a ;), koji sam ko za inat pratio celo leto na kablovskoj.

Ipak sat ipo kasnije smo bili na 10.000 metara i išli brzinom od 750km/h, pri spoljnoj temperaturi od -49°C. Prelećemo Budimpeštu za oko 20ak minuta, a zatim i Slovačku, Češku, Poljsku.

Šta se sve dešavalo nakon sletanja, prvi utisci, u sledećem postu...

15 comments:

Unknown said...

gxnSamo napred bakuta!!!!!!!
Kad si vec pomenuo Pegaz, u toku su pregovori sa ujkom koji kaze da ako Branko proda Mecku, kucu i zaposli snajku bice direktne linije do Danske (tako da ako se uzelis sira i kajmaka....).
P.S. kakve su nam stjuardese?


Jos jedna stvar, verujem da danka ima pristup ovome, tako da pazi sta pises!!!!!
LJUBIM TE

Butcher from the nort said...

Nešto je trulo u drzavi Danskoj, i bolesno, mada to nije naš Kićonio, jer je rastao podno Golije, pa za njega neće biti biti il' ne biti, šiti, piti i Danski govoriti, nego verovatno nesto malo više u Cezarovom stilu, dođoh, videh i Dankinju poljubih, i tako to, jer ako ne bude, bolje da se ne vraća ovamo, Stiv čeka izveštaj, a u krilu drži onu Zokovu zakrivljenu sablju, hehe. Iako je uvek igrao sa Grcima, ipak se priklonio "mojim", severnim krajevima, valjda zato što nije imao pojma, hehe, mada vidim da mu Pegazi već nedostaju. I tako, dok obaračica gorke suze lije, mladi ivanjički Hamlet kreće u nove pobede, a mi čekamo da nas o svemu obavesti, recimo na ovom mestu.



^Vukadine, JAT-ove stjuardese su u proseku teže za 20kg u odnosu na sve ostale.

Unknown said...

Kad vec pomenu obaracicu...
Cujem da gorke suze lije, plavu kosu sece za malim Bokijem koji sad neku Dankinju....
Bolje bi ti bilo da neku Dankilju.... inace se ne vracaj vamo, dobro mozes u bg. ali u ivanjicu, podno Golije ne dolazi (a i prica se da ce te izbaciti iz Astronomskog drustva Orion).

Unknown said...

Oh, Dju-Kan, oni tebe zajebavaju ;o) Ma objasni ti njima po koju, nemoj da nam pljuju Dansku, a da je nisu ni videli... ;o)
Snalazis se odlicno, predpostavljam... ;o) u stvari, sigurna sam... ;o)
Reci, kakav je metro u 5 ujutru, kada sede jedino pekari i djubretari, a kroz prozor vidis samo crnu maglu i potajno prizeljkujes da ti sat nije zvonio tog jutra i da ne moras bas da ides na posao danas...;o) To je zapravo jedan standardan opis danskog jutra ;o)
Budi mi dobar ;o)
Ljubim mnogo....

Unknown said...

Ova Milica, to sam ja - Mimete, Mimce, Milicica, Divljakova zenka, Zumbulova stabljika, Cupcetova kosa... i tako...;o)

Unknown said...

Mimetaaaaaa!!!!
Pa ti li si???? Nego ljudi nesto nam se ovaj Danac uobrzio, nema ga da se javi, da ostavi komentar i sl. Najbolje da mi njega bojkotujemo pa nek crkne...
Puno pozdrava svima osim uobrazenom, sebicnom Dancu koji ne zna da se javi!!!!!
Ljubim te Bakuta

Milan Poledica said...

^^^Idi bre, Mima, ja pomislio da je... Nije bitno. Pozdrav za Hamleta.

Bogdan Đukić said...

Pozdrav drustvo!!!

@Vule:
Sve bih podneo, ali izbacivanje iz astronomskog drustva Orion... Bakuta, teske reci zboris ;P

Nisam se ja uobrazio, nego ne mogu da se odbranim od ovih Dankinja, samo napadaju... Vide nova faca u gradu, i samo vuku za rukav... ;)

Smanji malo sa tim ispadima neznosti, pomislice nesto ljudi. Ili ti nedostajem, ili ti je Danka zavrnula slavinu ;) (Sto ce biti pre da je verovatno...)

@Gil:
Cekam da predjem u cetvrto doba, pa da bacim neku moc da malo otopli.. ;)

@Mimete:
Mimeteeeee!!!!

Snas'o se jesam! Cekam vikend da nastavim sa turom po gradu, jer ne stizem zbog posla.

Za sada, hvala bogu, ustajem samo rano jer treba da zavrsim nesto oko nekih papira. Inache na poslu sam od 9.30h - 10.00h. U firmi je opusteno sto se tice toga. Kad dodjes, dosao si, smo odradi svoj deo posla...

Pozdravi mi Chupeta!

@Milan:
;)

Anonymous said...

Bre da se i ja oglasim!!! To za Orion cemo da vidimo, ako ne dovedes neku Dankinju koja zna , mislim nesto iz astronomije...

Anonymous said...

E, bese mi slava juce.. Svega teta naspremala.. Znas kakvi kolaci, predjela, corbe.. Aj, da probas. Ajoj, da, ti si u Danskoj.. Ma, dobro, imaju oni pivo. I dedamrazice.. A za sve, koji nisu slucajno ovde, doite na kafu i slatkise.
Cvece na poslu..? Djukislave, cuvaj ti gu.. ledja. U prvo vreme, bar. E, i ja te ljubim mlogo (ja bar zensko), pa tako...
Mimce, jes nasla tiganj? Ja mogu da mrvim plazmu prstima.. tolko od mene

the dana said...

Ja ovo prvi put upotrebljavam, mislim ostavljanje komentara, ali uspecu... Moja karikatura je javno publikovana!!, tako da Dj, bolje zaradi nesto u toj Danskoj, tuzba je vec podneta.. Ili makar napravijos jednu u varijanti mene pre upotrebe turbo slanka i posle. Pa to uvali Dancima. Jos bolje, ako ti tamo nesto podje naopako, probi se kao beli mag, Danci su naivni,i neodlucni.. a i trziste nije lose. A ti bas umes da ubedis coveka. Cmk
P.S. Ako mi opet ne uspe WORD VERIFICATION odoh po druge naocare

Anonymous said...

sraoba, crni dragoslave na sta spa, ja vako razgovetan, sirok i zongler zivog razgovora , pokunjen pred modernom tehnologijom moram da tipkam po i nabadam slovo po slovo
moram, prisila, nevena mi se poprecila i veli da ti nesto napisemo
....
pobismo se... aaaaaaaaa.........bre nevena..........aaaaaaaaa...pusti me sta si me koptisala.............aaaaaaaaaaa
dragoslav me uzasno nervira! e, blago tebi. da znas samo da planiramo da te posetimo. jes da mene nisi zvao, ali mozes i naknadno iznudjeno itd.
p.s. a kakvi su im stjuarti?
aaaaaaaaaaaaa....pljus, pljus....nevena bre ponasaj se.....
a joj, izvini, nisam te nista pitala....joj.........joj.... ubi me ovaj ljubomornoi draloni

Unknown said...

Djuksoni SRECAN RODJENDAN!!!!!!!
..................
Bitke bije Djule megdandzija, na grbacu pobede nize!!!!!
Vino mu niz grlo lije, a djevojke grudi razvratile!!!!!!!!!
Slijece Djule kano oro silni u dolinu rodnu, dovati se stupa i oslonca, dovati se alatiljke krasne, te udari po silnome radu!!!!!!!!!!!

Eto tako nas Djule.... svoj rodjendan u Danskoj slavi!

Unknown said...

Dju-Kan, bese tebi divan dan i mi smo ga proslavili na neki nacin, ali sto je najbitnije sacuvali smo ti sve najlepse zelje i cestitke i zatvorili ih u vakumiranu teglu pa cekamo da se vratis da ti ih urucimo... Za sada samo moderna elektronska cestitka, sadrzine krajnje obicne, a uzivo sve ostalo ;o))) Puno srece, veselja, zivotnih radosti i nocnih avantura... Kao i bas puuunooo poljubaca sa ove starne kontinenta ;o***

Bogdan Đukić said...

Hvala drustvo na lepim zeljama!

Cujemo se uskoro!