Sunday, November 25, 2007

Kakve sličnosti imaju Gløgg i Lübeck?

Za one koji to nisu znali, kuvano vino nije stvar koja je samo karakteristična za naše prostore, već za veći deo Evrope (http://en.wikipedia.org/wiki/Mulled_wine). Iako nisam ljubitelj vina (tj. duboko u sebi sam antialkoholičar ;)), moram da priznam da vino koje sam probao na Gløgg žurci ima izvrstan ukus. To je zapravo kuvano vino, sa raznim začinima, pirinčem i bademom. Odlična stvar. Tako mi je počeo prošli vikend…

Posle tradicionalnog ispijanja kuvanog vina na DTU sa ostalim studentima koji su na praksi, završili smo u gradu. Imali smo krajnje čudnu strukturu društva. Bilo nas je petnaestak. Bilo je tu pripadnika bele i crne rase, što manje-više nije čudno, ali naći na jednom mestu Makedonce, Crnogorce, Hrvate i Srbe i to u pozitivnom raspoloženju, to je već, moraćete priznati, retkost ;). Pa onda iznenađenje na vratima od kluba... Braća Crnogorci u obezbeđenju... Balkanizacija Evrope. Klub je bio hip-hop tipa, nešto nalik ivanjičkom Klubu umetnika, samo što naš ivanjički nije imao dve cure iz Istočne Evrope u nečemu što bi možda moglo da se nazove minićima, koje su prvokativno igrale jedna pored druge...

Dolazim kući oko pet ujutru, i u tom trenutku stiže poruka “Izađi, mi smo ispred tvoje zgrade...”. Da stigle su, delegacija iz Nemačke, poslovna poseta iz gradića Lübeck, dve cure zbog kojih nisam imao ni četiri sata sna za prošli vikend… ;). Kaća, i njena ortakinja iz Hrvatske, Kosjenka, su na praksi u Nemačkoj već nekoliko meseci, pa su odlučile da me posete u Kopenhagenu, koji je na njihovu sreću, a na moju nesreću ;P, blizu Lübecku.



Sledeća dva dana smo obilazili grad, što sam i ja iskoristio jer nisam stigao još sve da obiđem sam. Između ostalog obišli smo čuvenu Christiana-u, koja je u suštini država za sebe. U ovom delu grada vreme je stalo pre 20 godina. Prizori koje smo mogli da vidimo kao da su bile deo nekog Kusturičinog filma... Hipi selo koje se odupire zubu vremena (i danskim zakonima i policiji). Naravno slikanje je zabranjeno, da ne bi uhvatili nekog dilera usred posla, ali mi smo iskoristili priliku, i slikali se na samom ulazu. Na obližnjoj pijaci možete kupiti sve što je potrebno jednom prosečnom narkomanu, od lula pa do nargila... Bežimo da nas ne uhvati mrak.

 

Na insistiranje devojaka tokom obilaska Muzeja Statua... ;P

 

Riba na kamenu, Andersenova Mala Sirena. Slike su lošije zbog izuzetnog kvaliteta Kaćinog aparata.

 

Kuća nije tesna, dok deca nisu besna. Pokušaj da uđemo svi u stražarnicu bio je neuspešan...

 

Hteo bih samo da se ovako javno izvinim Stivu i Vukadinu, jer ipak nisu bile u pitanju dve Poljakinje sa kojima ste pričali ono veče ;P.

Toliko za ovaj post. Bilo je kratko jer je već ponoć, a sutra se rano ustaje. Evo još jedna slidža sa jučerašnje IAESTE Božićne žurke, kolega sa posla i zemljak Nikola (Kuki) i ja...


3 comments:

Butcher from the nort said...

Nice! (Ova visa je bolja:))

Anonymous said...

Djukin, ja ti savetujem da se drzis prirodnih plavusa rodom iz Skandinavskih zemalja, jer nemas mnogo toga od hrvatskog pasosa. Ti si Multipak Schmeker - Lako ces nauciti Skandinavke da razvezu srpski. Ostavi se istocne Evrope. Uostalom, nije sva sustina u zajednickom jeziku, nego u tome sto one gore stvarno imaju zutu kosu (mislim i gore i dole).

Anonymous said...

E i zaboravih. Ova slika iz muzeja statua bi bila savrsena za onaj blog erotike sto smo pravili u gimnaziji u srecna vremena. onaj rad, jednom rukom laganim kruznim pokretima trlish stomak, pokazujes biceps-triceps leve ruke, a duks se zadigao pa se naziru trbusnjaci koji su se godinama generisali kod Borishe u teretani ...